tirsdag den 24. juli 2018

Brudekjolen - at finde den rigtige

Bryllup 2018

At finde den helt rigtige kjole til sit bryllup er nok noget de fleste kvinder går meget op i. For mig var det bestemt også vigtigt, men jeg har på intet tidspunkt været nervøs omkring det. Har faktisk haft et ret afslappet forhold til det med at finde brudekjolen. Vejen til den rigtige kjole har dog taget et på snoninger på vejen. Startede ud med at sige jeg bare skulle have den billigste kjole jeg kunne finde. Helt ærligt at give så mange penge for et stykke stof man kun har på en gang. Nå, men først skulle jeg jo finde ud af hvilken type kjole jeg ønskede. Så kiggede på nettet og i diverse blade og der gik bestemt ikke længe før jeg var totalt forelsket i denne kjole!
Photocredit Panayotis
Den er simpelthen så smuk.og tænkte det der er helt klart sådan en kjole jeg skal have. Så var der lige prisen og det var måske lige over vores budget med en kjole til over 20.000 kr. Men smuk det er den bestemt. Jeg kiggede videre og kunne godt se at de ønsker jeg havde til en brudekjole var svære at indfri på et lavt budget. Søgte rundt på nettet og fandt en kjole der minder utrolig meget om denne hos Kennedys i Sabro til ca 10.000 kr. Ja det er sq mange penge og tænkte jeg må prøve den hehe. De har også rigtig mange andre smukke kjoler til lavere pris så tænkte der må være en god mulighed for at finde den rigtige.

Virkelig spændt på dagen og en anelse nervøs. Afsted det gik med en gruppe udvalgte kvinder jeg var helt overbevist om ville sige deres egen mening. Den første jeg prøvede var den jeg havde set på nettet. Min første tanke "det er den, det her er min brudekjole" og skrædderen kiggede på mig.. "skal vi prøve lidt flere?" I mit hovede svarede jeg "nej jeg tager den her tak" . Sagde selvfølgelig ja jeg skulle da prøve lidt flere. 
Prøvede blandt andet denne

Øøøhh... Ja se mit ansigt udtryk. Ja kjolen er smuk, men bare slet ikke mig med så stor en kjole. Føler mig slet ikke tilpas selvom den bare sad virkelig godt. Jeg er meget bedre til det lidt mere lette og enkle. Valget endte også med den jeg prøvede først og måtte have pengepungen op af lommen. Gisp! Har dog en idé om at sælge den bagefter og så er det måske slet ikke så slemt. Har lige været afsted for at få den tilpasset ved skrædderen og må bare sige den er virkelig smuk. Er slet ikke itvivl om jeg har valgt den rigtige kjole. Kan jo af gode grunde ikke ligge et billede op af den, eftersom manden min jo helst ikke skal se den før brylluppet. Så I må vente. I kan dog få et lille sneak peak her. 
Ja der er slæb på, hvilket jeg var helt klar på at det skulle jeg i hvert fald ikke have. Men det er bare så fint og let. Så bliver der lavet så jeg kan hægte det fast på kjolen bagpå, så jeg ikke skal gå og løfte rundt på det. Kjolen er I det hele taget super behagelig at have på og jeg kan bevæge mig frit. Det var bestemt en ting jeg vægtede højt, for jeg er stadig mor til 3 skønne børn og de er der også på min bryllupsdag. Så selvfølgelig skal jeg have en kjole hvor jeg kan løbe efter ungerne og bærer rundt på den yngste lille A. 

Tak fordi du læste med. Smid gerne en kommentar om hvordan du valgte din brudekjole. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar