torsdag den 16. juni 2016

Super nem og børnevenlig wokret!


Super nem og børnevenlig wokret!


(Opskrift i bunden af indlæg!!)
Vi kender alle til det der med at stå kl. 17 om aftenen. Ungerne er trætte og sultne. Aftensmaden skal helst klares hurtig og den må gerne være sund.

 Det tager bare tid at lave mad!!

Derfor vil jeg gerne dele en af familiens favoritter. Favorit både fordi den smager super godt, er sund men især fordi den bare er virkelig nem og hurtig at lave. Vi søger tit inspiration i kogebøger, på nettet og på tv. De lover alle sammen fantastisk mad på 20 min, 30 min. o.s.v. Hver gang vi kaster os ud i en af de her fantastiske sunde og virkelig hurtige retter, så ender det således. For det første skal jeg altid lige læse opskriften igennem et par gange. Dernæst går der 10 min, 20 min, 45 min og endelig er maden næsten færdig. Det er virkelig ikke lykkes mig endnu at lave maden på den lovede tid. Til tider har det måske også noget at gøre med, at der lige hænger et barn på den ene arm. En ble der lige skal skiftes, en der skal trøstes o.s.v. Jeg tør godt at love at denne ret er nem, hurtig og kan laves med en hånd næsten hele vejen igennem. Det er bestemt ingen gourmet ret, men den er lige til at gå til:-) Hvis man laver lidt ekstra, er retten også rigtig god kold til madpakken dagen efter.

        Wuuhu... Skal ikke smøre madpakke!!!

Passer til 2 voksne og 2 mindre børn (er jo forskelligt hvor meget vi spiser)
Ingredienser:
2 poser frost øko. wokblanding
1 pakke fuldkornsnudler
Sojasauce efter behov
Tørret ingefær efter behov
1 spsk. sesamolie til stegning (alm. olie kan bruges)
rejer efter behov (en bøtte er fin 330g)


Fremgangsmåde:

Hæld olie i din wok (har du ikke en, kan en pande bruges).












Tilsæt wokblandingen direkte fra frost og steg i 6-7 min ( eller følg vejledning på posen)
Tilsæt rejer.




















Tilsæt ca. 2 spsk. sojasauce og 1/2 tsk ingefær. Rør rundt og lad steg 1-2 min.
Kog imens nudler i 5 min i en gryde (eller følg vejledning på posen)



Værsgo at spis:-)


Herunder kan du se billeder af nogle af de ingredienser vi plejer at bruge. Retten kan varieres så det passer til jer. Til de allermindste i familien kan det være en fordel at koge en lille portion af wok grønsagerne ved siden af og undgå salten i soyaen. Dermed bliver grønsagerne bløde til dem der kun har små gummer. Retten kan spices op med lidt chili, spidskommen eller hvidløg (kan evt. tilsættes efter ovenpå rette, f.eks en stærk chilisauce).




Har du selv en super nem ret du gerne vil dele så tilføj den endelig i en kommentar. 


God Fornøjelse.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar